aioli

ma pentek van. a pentek szabad nap, amikor mar-mar a hanyingerig idilli napokat toltok el itthon. 

ma reggel kipihenten ebredtem, teaztam, reggeliztem. olvastam nehany fejezetet Tervor Noah Born as a crime cimu konyvebol. 

aztan csinaltam aiolit. mozsarban, kezzel, ahogy illik. fel oraig tart igy egyebkent, de ossze nem lehet semmivel hasonlitani, amit boltban lehet kapni. 

ebedeltem, felastam az elokert egy reszet, teaztam a madarcsicsergesben. negy utan elbicikliztem a farmra, ahol a heti zoldsegeimet veszem. egybekotottem nemi kirandulassal, ugyhogy csak 7 utan ertem haza. most lazulos este van. a madarak mar az esti enekuket fujjak, a levego illatos. meg lehet, hogy elultetem a kamilla magokat.

aioli: 7-8 gerezd fokhagymat egy fel kiskanal soval peppe tekerek a mozsarban. hozza adok egy fel kiskanal citromlet. csak hogy meg emelyitobb legyen ez a bejegyzes, a sajat citromfamrol valo citrom levebol adtam hozza :)

utana en belekeverek egy tojassargajat. vannak, akik szerint ez nem kell bele, de nekem meg sose sikerult nelkule elerni a kivant konzisztenciat. 

szoval zuzom zuzom, es utana kiskanalankent beleorlom a 180 ml olajat. mivel gorog az olivaolajam, ami egy kicsit keseru, ezert a felet avokado olajjal potoltam ki. es tekerem, tekerem. ujabb kiskanal, ujabb tekeres. 

ebedre a zold spargamat martogattam bele, mert articsoka nem volt. 

nyammm.