kevesebb, kisebb

azzal a folyamattal, ahogy megtaláltam a határaimat és elérkeztem arra a pontra, ahol már nem harcolok értük, sok dolog egyértelmű lett. és hirtelen elkezdtek megváltozni a dolgok. sokkal kevesebb cuccra van szükségem. simán elengedek olyasmiket, amik a határok nélküli életben a biztonság érzését adták, most hirtelen fölöslegessé váltak. gyönyörködöm a folyamatban. sok ruhát, dísztárgyat ajándékoztam el, adtam cseritibe, vagy dobtam ki. könnyebb lélegezni is... közben több figyelmet tudtam arra tenni, hogy csak annyi élelmiszert vásároljak, ami valóban elfogy. hónapok óta nem rohadt rám étel. mindig csak pont annyit veszek, amennyire szükségem van. és meglepő, (tádáá) sokkal kevesebbet költök ételre, pedig a minőségét jelentősen megemeltem. biozöldség és gyümölcs, kézműves tejtermékek. még nem vagyok kész ezzel a folyamattal, amíg az adósságaimat törlesztem, a hónap végén már azért olcsóboltból veszem a tejterméket. a következő lépés a tér elengedése és az önfenntartó otthon lesz. ehhez valószínűleg 'kényelmet' is kell odaadnom, de ha végiggondolom, hogy építtetek egy kicsi házat, annak az energiaigénye jóval kevesebb, napelemekkel és kollektorokkal már prímán meg lehet oldani. ha ez a ház nem egy társasházban van, hanem önállóan áll egy szép telken, akkor komposztvécét tudok beépíteni és gyűjteni az esővizet és azt tisztítani. jó érzés tudni, hogy a technika lehetővé teszi már, hogy olyan szerkentyűket építtessek be, amik megkönnyítik a városhoz szokott életemet, pl nem kell a hidegben kivinnem a vödröt a komposztálóig... szeretem nézni, ahol tartok. szeretem elengedni a tárgyakat. olvastam egy hölgyről egy cikket, akinek mindennel együtt 350 tárgy van a birtokában. az én tervem 5000 alá vinni :))) persze ebből több ezer a könyv meg a konyhai mindenféle... és amikor mindez megvalósul, 30-40 ezerrel kevesebbet kell majd elköltenem egy hónapban, amit megint csak más dolgokra fordíthatok :) hát ezek vannak. meglátjuk. most csak szép.

 

 

update: a bátyám szerint a "könyvek" az egynek számít. jiháá! nagyon kevés tárgyam van :)))