palacsinta

a világ angolszász területein most volt palacsinta nap a héten. meg a farsangi fánk időszaknak is vége most, hogy bejött a böjt. tehát rajtam nyilván most tör ki, hogy minden reggel palacsintát akarok enni.

a magyar féle nagy lapos és tölthető palacsintát elengedtem, mert még nem sikerült kikísérletezni, hogy is működhetne az mandulából, vagy kókuszból, de kicsi pufi amerikai palacsintákat remekül lehet csinálni belőle és akkor vajjal és meggyel ettem.. nyááááááááámmm

mandulás:

2 tojásba raktam édesítőt, fahéjjat, vanília kivonatot és mokkáskanál sütőport és ehhez kezdtem adagolni a darált mandulát, amíg olyan hígnokedli állaga nem lett. forró kivajazott palacsintasütőre pakoltam belőle kis kupacokat, aztán fordítottam. amikor megsül, rakok rá egy darab vajat és mellé gyümölcsöt.

a kókuszos tulajdonképpen ugyanez, csak szétválasztom a tojást és felverem a fehérjét. a sárgájába ugyanezeket keverem bele, meg egy nagy korty tejet és akkor azt forgatom bele a habba. ennek folyósabb a tésztája, úgyhogy szép körökké folyik a palacsintasütőben és feljön pufisra, ami direkte ínycsiklandó :)

jóétvááágy.