shakshuka - a recept

tegnap Gabi kérdezte, hogy én hogy csinálom a shakshukát. íme :)

a szuper öntöttvas serpenyőmbe, amit édesapától kaptam a szülinapomra öntök kb két ek olivát. ezen elkezdek közepes lángon pirítani hagymát és paprikát. én valami édesebb hagymából szeretem, tegnap pl 15 cm pórét használtam, de a lilahagyma is jó. igazándiból csak a vöröshagymát nem szeretem bele... egy kaliforniai paprikát csíkokra vágok és azt is hozzáadom (Magyarországon van olyan paprika, aminek van íze, úgyhogy ott lecsópaprikából szokam 2-3-at). nagy csipet só, aztán hadd süljön (kevergetni, hogy ne égjen meg). ez olyan 10-15 perc. és mert mint tudjátok, rajongok a vajért, hozzá szoktam adni még 2-3 deka vajat is... amikor a paprika már kicsit szottyos, akkor mellérakok 3 gerezd fokhagymát szeletelve, vagy miszlikben, egy kk római köményt, paprikát és cayenne paprikát. és egy mokkáskanálnyi borsot is. átforgatom a fűszereket és hozzáadok egy konzerv hámozott paradicsomot. hát igen. sajnálom... de persze te nyugodtan hámozz paradicsomot, meg minden. azt én csak nyáron szoktam... szóval konzerv meg a leve, meg egy konzervdoboznyi víz.

aztán hagyom főni. amikor már elkezd megfőni a paradicsom, akkor a fakanállal szétnyomkodom és begyújtom a sütőt. még 3-5 percig főzöm a 'lecsó' részt. aztán ráütök a tetejére három tojást. ha a gázon hagyom, persze akkor is megsül, de én szeretem sózás-borsozás után berakni a sütőbe 5 percre, mert akkor az egész kicsit összesül.

kiveszem, hálát adok, hogy mennyire kurvajó életem van már és nyámi.

 

kiegészítők:

a shakshuka konkrétan olyan, mint a lecsó. ezerféleképp lehet csinálni. volt már, hogy gombát adtam hozzá, az elején, még a paradicsom előtt. van, hogy spenótot, azt a paradicsommal együtt, vagy túrót, vagy fetát, ezt a tojás ráütése előtt közvetlenül, megkutyulni és akkor ráütni. amikor kiveszem a sütőből, akkor lehet még rávágni korianderzöldet, petrezselymet, vagy bazsalikomlevelet. szerintem próbáld ki az összeset :)

jójétvágy.