magvajak

mi az a food processor magyarul? na mindegy, tegnap megvettem életem első saját csillivilli szuperséges frood processorát, úgyhogy tegnap rögtön csináltam hummuszt, ma cacikit és most az előbb mandulavajat.

a mogyoróvajat elég sokan ismerik, általában amcsi filmekből, itt Hollandiában azonban nemzeti eledel. plusz én nem ehetem, mert mocsok magas a szénhidrát tartalma :) úgyhogy nekiálltam. és tádáá, kábé fél óra alatt csináltam csodás mandulavajat. igazándiból a késes izéjével vágtam-aprítottam vagy egy fél órát, 2-3 percenként megállva, hogy leszuszakoljam a falról a felkenődötteket. adtam hozzá egy csipet sót és mivel nem volt már nagyon friss a mandulám, kicsit száraz volt, úgyhogy csaltam és adtam hozzá vagy egy evőkanál mandulaolajat is. állati finom.

kókuszreszelékből is csináltam, de azt a turmix részében, kábé 5 perc alatt lett kész. ezt is le kellett szuszakolni. sokkal folyósabb.

holnap kipróbálom dióból és kesuból is :)

há!