répatócsni

az a trükk, hogy amikor lereszelted a répát, akkor papírtörülközőben ki kell csavarni. mondjuk kétszer.

szóval lereszeltem 3 közepes répát. beleapplikáltam 4 girizd fokhagymát és egy miszlikbe aprított kis fej lilahagymát. belemorzsoltam 3 ágacska kakukkfüvet, bors, mindenízű só és egy tojás. a biztonság kedvéért egy mokkáskanál utifűmaghéjat is kapott.

akkor felforrósítottam az öntöttvas serpenyőmet olivaolajjal. na most ha azt akarod, hogy szépen egyben maradjon és ne legyenek rajta fekete pöttyök, akkor inkább valami tapadásmentesben süsd, én rajongok a plusz ízért, amit az öntöttvastól kap.

naszóval forró serpenyőbe beletuszmákolom a masszát és lelapogatom. és lassú tűzön vagy 7-8 percig sütöm az egyik felét. aztán az óriás spatulámmal (vagy félbevágva kettőben) megfordítom az egészet és még 5-6 percig sütöm a másik felét.

tányér, reszelt sajt, tejföl, saláta, csókolom.