almás pite

első kísérlet. az íz tökéletes, az állagával valamit még csinálnom kell, mert morzsalékos.

szóval. begyújtottam a sütőt és a piteformába beleraktam 5-7 deka vajat, és beraktam a sütőbe, hogy melegedjen föl. amikor elolvadt, akkor belekevertem villával kb másfél bögre őrölt mandulát, egy kiskanál fahéjat és egy kis steviát. addig nyomkodtam, míg egyenletesen be nem borította a sütőforma alját és oldalát és beraktam elősülni. asszem itt még nagylángon kellett volna...

amíg ő elősült, leszecskáztam három kicsi almát, beleraktam 1 mokkáskanál fahájat, 1 szerecsendiót és 1 szegfűszeget. meg egy zuttyintásnyi narancsvizet és megintcsak steviát.. ez úgy 8 percet vett igénybe. kivettem a sütőből a formát és beleegyengettem az almát, aztán közepes lángon sütöttem fél órát. eléggé szottyos maradt, úgyhogy föltekertem nagylángra és még 7-8 percet sütöttem, attól persze megpirult. na mindegy. isteni finom, valamit meg még kitalálok a konzisztenciára.